Kies eerst een pakkend onderwerp voor dat je verder gaat

Je podcast moet natuurlijk een groot succes worden. Daarom is het belangrijk om een vast thema te pakken en een vaste structuur te gebruiken. En niet te vergeten: een pakkend onderwerp. Jij kent je doelgroep, dus je weet wat hun pijnpunten en interesses zijn, en hier speel jij op in. Zo zou je als kantorencentrum kunnen denken aan een podcast over kantoorinrichting- en plantenverzorging, als recruiter tips kunnen geven over de beste cv’s en leukste banen en als digital marketing agency kan je natuurlijk denken aan een podcast over digitalmarketing-vraagstukken of een specifiek onderwerp zoals SEO of adverteren in en met social media.

  1. Van goed idee naar onderbouwd idee
  2. Podcast SEO – hoe zorg je dat je gevonden wordt?
  3. Klaarmaken & lanceren
  4. Promoot je podcast

Ideaal voor MKB en kennisverspreiders dus. De weg om dit te leren is niet moeilijk maar kost tijd. Wil je dat allemaal investeren in je bedrijf? Of ga je liever zitten en begint je verhaal en zorgt voor een mooi geluid en afgewerkte promotie.

Wat maakt het zo mooi om een podcast te maken voor mij:

  • Ik ben van plan om kennis te gaan delen over de onderwerpen met name ergonomie en zichtbaar worden.
  • Ik wil graag mensen interviewen in mijn leven die een belangrijk onderdeel in mijn leven vormen.
    Inmiddels al: Paul Smit, Elonora Gabriels, Annemarie Sips en Marjolein Brocatus
  • Samen met Nick the trickster (tiktok influencer) een humor podcast – Nick & Sergio-
  • Uiteraard dat ik door mijn luisteraars nog meer relaties kan aantrekken voor mijn creatief bedrijf in Audio, Video en Animatieproducties.

Val op met je bedrijf en ga podcasten!

Uit onderzoek van Markteffect uit 2021 blijkt dat 44% van alle Nederlanders wel eens naar een podcast luistert. En daarvan luistert 14% wekelijks een podcast en heeft 8% er zelfs eentje dagelijks aan staan. Logisch dus dat veel organisaties podcasts als een middel zien om hun bereik en autoriteit te vergroten. Maar waar begin je? En hoe zet je zo’n podcast goed in de markt? Ik neem je mee in de opstart en vermarkting van podcasts.

Dit doe ik reeds met video en animatie (Wist je dat zo’n 82% van het internetverkeer al bestaat uit video? En dat 45% van de social mediagebruikers wekelijks meer dan een uur kijkt naar videocontent? En dat video’s meer dan 10 keer vaker gedeeld worden dan afbeeldingen en teksten?)

Wat kost dat nu allemaal? Ik ga hier wat dieper op in op de pagina pricing. Wil je een gerichte prijsspecificatie? Neem dan contact met ons op: info@podcastediting.nl

Voorbeeld van juiste muziek uitkiezen bij een product