Een bumper (of teaser) is een kort filmpje van zes tot twaalf seconden met een duidelijke boodschap. Niets meer en niets minder. Maar dat wist je waarschijnlijk al.
De voordelen van een goede bumper ken je ook al (bewegende beelden trekken meer aandacht dan statische, een herkenbaar begin van je vlogs, binnen een paar seconden een heldere boodschap uitdragen, je branding doorvoeren in je filmpjes, outro met een call to action, enzovoort).
Een video-bumper of bumperadvertentie is een zes seconden durend filmpje waarin reclame wordt gemaakt voor een merk, product of dienst.
De advertentie wordt geëdit en samen met de muziek krachtiger dan een folder weggezet en het doel is om binnen de korte tijd duidelijk je boodschap over te brengen. Dit is best moeilijk voor de maker, maar brengt wel voordelen met zich mee.
Voordelen van een video-Bumper?
Wanneer je een editor of videograaf vraagt een bumper-advertentie te maken voor jouw bedrijf, zal je te horen krijgen dat het kort maar krachtig moet zijn. Dit heeft een aantal redenen:
- De kijker raakt niet geïrriteerd door de reclame, omdat deze maar zes seconden duurt.
- Je kunt geen overbodige informatie toevoegen en komt dus straight to the point.
- Je wordt gedwongen creatief te zijn en na te denken over de essentie van jouw product.